Отче...нельзя ли попроще...без терминологии высшей математики...но ближе к святоотеческой...
а может полезнее узнать значения слов и постараться по новому смотреть на вещи... когда создавалось святоотеческое то использовалось то что было тогда...слова и термины... почему сейчас этим стоит пренебрегать?
Простите великодушно, но в последнее время мне кажется благоразумным перейти на библейские смыслы. Недавно написал заметку.
О пределах свободы
Во всякой вещи прилично быть добродетели. В том числе и в свободе.
Мне приходится общаться с людьми, которые желают поступать, руководствуясь своим умом, и которые болезненно воспринимают мнение о соблюдении законов и уставов. Думаю, что это есть болезнь юности, которая утверждает себя, стараясь настоять на всяком своем мнении.
Приличным же считается, когда юные живут не своим умом, но находятся в повиновении и учении у знающих и опытных.
Пределом жизни в повиновении Писание полагает вселение в человека Святаго Духа (иосиф), после чего человек может созидать собственный дом.
Причем, живущий своим умом не поступает произвольно, но сохраняет пределы учения принятого от отцов.
Все, что в учении отцов ясное (пелесое, беловатое и пестрое), следует оставить не изменяя.
Те же вещи, которые не получили разъяснения, можно попытаться объяснить. Опять же не произвольно, но используя для начала своих мыслей и дел учение и делание отцов (жезл стиракинов зеленый), образы и тексты богослужения (и орехов) и слова Премудрости (и яворовый).
Так мы можем приобрести себе великое богатство расположения, разума и делания и при этом соблюсти заповедь «не прелагай пределы отцов»
***
Быт.30.25-41.
25 Бысть же яко роди рахиль иосифа, рече иаков лавану: отпусти мя, да иду на место мое и в землю мою:
26 отдаждь ми жены моя и дети моя, ихже ради работах тебе, да отиду: ты бо веси работу, юже работах ти.
27 Рече же ему лаван: аще обретох благодать пред тобою: усмотрих бо, яко благослови мя Бог пришествием твоим:
28 раздели мзду свою у мене, и дам ти.
29 Рече же иаков: ты веси, яже работах тебе, и колико бе скота твоего у мене:
30 мало бо бе елико твоего у мене и возрасте во множество: и благослови тя Господь пришествием моим: ныне убо когда сотворю и аз себе дом?
31 И рече к нему лаван: что ти дам? Рече же ему иаков: не даси ми ничтоже: аще сотвориши ми глагол сей, паки пасти имам овцы твоя, и сохраню:
32 обыди вся овцы твоя ныне и разлучи оттуду всякую овцу пелесую во овцах, и всяку беловатую и пеструю в козах, будет ми мзда (и будет мое):
33 и послушает мене правда моя во утрешний день, яко есть мзда моя пред тобою: все еже аще не будет пестро и беловатое в козах, и пелесо во овцах, за украденое будет мною.
34 Рече же ему лаван: буди по словеси твоему.
35 И разлучи в той день козлы пестрыя и беловатыя, и вся козы пестрыя и беловатыя, и все еже бе пелесо во овцах, и все еже бяше белое в них: и даде в руце сыном своим:
36 и разстави путем трех дний, и между ими и между иаковом: иаков же пасяше овцы лавановы оставшыяся.
37 Взя же иаков себе жезл стиракинов зеленый, и орехов, и яворовый: и острога я иаков пестрением белым, сострогая кору: являшеся же на жезлах белое, еже острога, пестро.
38 И положи жезлы, яже острога, в поилных корытех воды: да егда приидут овцы пити, пред жезлы пришедшым им пити, зачнут овцы по жезлом:
39 и зачинаху овцы по жезлом, и раждаху овцы беловатыя и пестрыя и пепеловидныя пестрыя.
40 Агницы же разлучи иаков и постави прямо овцам овна беловатаго и всякое пестрое во агнцах: и разлучи себе стада по себе, и не смеси сих со овцами лавановыми.
41 Бысть же во время, в неже зачинаху овцы во чреве приемлющя, положи иаков жезлы пред овцами в корытех, еже зачинати им по жезлом:
42 егда же раждаху овцы, не полагаше: быша же неназнаменаныя лавановы, а знаменаныя иаковли.
43 И разбогате человек зело зело: и быша ему скоти мнози, и волове, и раби, и рабыни, и велблюды, и ослы.
***