Упражнение в чистоте
Человек, если пожелает, может принять на себя особенный подвиг хранения чистоты.
Во все время подвига человек должен воздерживаться от неразумных и страстных движений. Для христиан подвиг не ограничивается временем, но бывает во все время жизни.
Смысл такого подвига в приобретении праведных помышлений и нравов (власов).
Во все время подвига не следует вспоминать прежде бывшие грехи.
Особенно следует блюсти себя в том, чтобы не допустить осуждения Бога (Отца, «куда он смотрит»), Церкви (матери, «что это в ней за порядки»), христианина (брата, «разве такие бывают») или его жизни (сестры, «кто так делает»).
Если же случится осудить, следует принести покаяние Богу и начать подвиг снова.
Для чего прежде следует внимательно рассмотреть свое попечение о сердечном расположении и об обстоятельствах греха, затем помолиться к Богу о помощи.
Понять, как в подобных обстоятельства вел себя Христос.
***
Чис.6.1-21.
1 И рече Господь к моисею, глаголя:
2 глаголи сыном израилевым и речеши к ним: муж или жена, иже аше обещается зело обетом, еже очиститися чистотою Господу,
Человек, если пожелает, может принять на себя особенный подвиг хранения чистоты.
3 да воздержится от вина и сикера, и оцта винна и оцта от сикера да не пиет: и, елика делаются от грозд винных, да не пиет, и гроздия свежаго и сухаго да не снест.
4 Во вся дни обета своего от всех, елика бывают от винничины вина, от кости и до скорлупы да не пиете, ниже ясте от всего.
Во все время подвига человек должен воздерживаться от неразумных и страстных движений. Для христиан подвиг не ограничивается временем, но бывает во все время жизни.
5 Во вся дни обета очищения своего бритва да не взыдет на главу его, дондеже скончаются дние, елики обещал есть Господу: свят будет растяй власы главы своея.
Смысл такого подвига в приобретении праведных помышлений и нравов (власов).
6 Во вся дни обета своего Господу, ко всякой душе скончавшейся да не внидет.
Во все время подвига не следует вспоминать прежде бывшие грехи.
7 Над отцем и над материю, и над братом и над сестрою, да не осквернится над ними, умершым им, яко обет Бога его на главе его.
Особенно следует блюсти себя в том, чтобы не допустить осуждения Бога (Отца, «куда он смотрит»), Церкви (матери, «что это в ней за порядки»), христианина (брата, «разве такие бывают») или его жизни (сестры, «кто так делает»).
8 Вся дни обета его свят будет Господу.
9 Аше же кто смертию внезапу умрет у него, абие осквернится глава обета его, и обриет главу свою, в оньже день очистится, в день седмый да обриется,
Если же случится осудить, следует принести покаяние Богу и начать подвиг снова.
10 и в день осмый да принесет два горличища или два птенца голубина к жерцу пред двери скинии свидения:
11 и да сотворит жрец едину греха ради, и другую во всесожжение, и да помолится о нем жрец, о нихже согреши, о души, и освятит главу свою в той день, в оньже освятися Господу, во дни обета своего.
Для чего прежде следует внимательно рассмотреть свое попечение о сердечном расположении и об обстоятельствах греха, затем помолиться к Богу о помощи.
12 И да приведет агнца единолетна в преступление, и дние прежнии да не будут ему в число, понеже осквернися глава обета его.
Понять, как в подобных обстоятельства вел себя Христос.
13 И сей закон обещавшагося, в оньже день скончает дни обета своего, да принесет сам к дверем скинии свидения:
14 и да приведет дар свой Господу агнца единолетна непорочна единаго во всесожжение, и агницу единолетну едину непорочну греха ради, и овна единаго непорочна во спасение,
15 и кош опресноков от муки пшеничны, хлебы смешаны с елеем, и опресноки помазаны елеем, и жертву их и возлияние их.
16 И да принесет жрец пред Господа, и да сотворит еже греха ради его, и всесожжение его,
17 и овна сотворит жертву спасения Господу на кошнице опресноков, и да сотворит жрец жертву его и возлияние его.
18 И да обриет обещавый пред дверми скинии свидения главу обета своего, и да возложит власы на огнь, иже есть под жертвою спасения:
19 и да возмет жрец рамо варено от овна, и хлеб един опресночный от кошницы, и опреснок един, и да возложит на руки обещавшемуся, по обритии главы его,
20 и да принесет я жрец возложение пред Господа: свято да будет жерцу на грудех возложения и на раме участия: и по сих обещавыйся да пиет вино.
21 Сей закон обещавшагося, иже аще обещает дар Господу о обете, кроме сих яже обрящет рука его: по силе обета его, егоже аще обещает, по закону очищения.
***